Despre Biserica
Cei care au ravna si merg cu bucurie la biserica, aceia sunt scrisi in Cartea Vietii
IN MIJLOCUL BISERICII TE VOI LAUDA
Biserica este lacasul Domnului nostru Iisus Hristos, intemeiata de Dumnezeu pentru a ne scoate din pacat.
In Sfanta Scriptura intalnim mai multe imagini simbolice ale Bisericii:
-Casa Lui Dumnezeu (FacereXXVIII)
-Poporul Lui Dumnezeu Intelepciune (XVIII,9)
-Imparatia Lui Dumnezeu( Mt XII, 28)
-Mireasa Lui Hristos( Apoc.XXI,2)
-Trupul Lui Hristos(I Cor.XII,27)
-Templul Duhului Sfant(I Cor.III,17; II Cor.VI,16)
-Unitatea credintei si a iubirii( Sf Ignatie Teoforul)
-Arca Mantuirii.
Scurt istoric biblic:
-prima biserica a fost FAMILIA asezata de Dumnezu in gradina Raiului;
-primul legamant l-a incheiat Dumnezeu cu Noe, si l-a binecuvantat pe Sem, fiul sau;
-din neamul Lui Sem l-a ales mai tarziu pe Avraam spre a fi tata a tututror credinciosilor sec. XVIII;
-prin Moise El a rascumparat poporul Sau ISRAEL din Egipt si i-a dat Legea;
-prin Iosua i-a asezat pe evrei in patria promisa, Canaan sec.XIII
-pentru necredinta lor i-a mustrat prin profeti apoi i-a risipit printer neamuri sec.VIII-I;
-Dumnezeu a cercetat pe poporul Sau intrupandu-se din Fecioara Maria, biserica plina de har;
-prin moartea Sa, HRISTOS a adunat pe fiii Lui Dumnezeu cei imprastiatiIn XI,50-52;
- in Ziua Cinzecimii, Duhul Sfant a intemeiat Biserica Fapte II;
- in urmatorii 40 de ani, incepand din Ierusalim, apostolii au intemeiat Biserici din Spania
pana in India si au redactat Noul Testament, despartidu-se tot mai mult din vechiul Israel.
INSUSIRILE BISERICII ADEVARATE:
Cred in una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica. ( Crezul)
Una
Asa cum Unul este intemeietorul Bisericii, Cel care a numit-o Biserica Mea ( Matei 16,18), asa si Biserica una este, nu mai multe. Biserica ce marturiseste neintrerupt din vremurile apostolice pana astazi aceeasi credinta si acelasi Botez intru acelasi Hristos, aceea este Biserica adevarata ( sau ortodoxa).
Sfanta
Sfintenia este atribut dumnezeiesc. Prin urmare tot ceea ce contribuie la indumnezeire prin harul necreat este sfant. Astfel lucrarea mantuitoare a lui Hristos in Biserica o sfinteste si o face izvor de sfintenie. Hristos a iubit Biserica, si S-a dat pe Sine pentru ea, ca sa fie sfanta si fara de prihana(Efeseni 5, 25-27).
Soborniceasca
Iisus Hristos este fie salvarea tututror oamenilor, oricand si oriunde, fie a nimanui, nicicand si niciunde. De aceea Biserica vesteste Adevarul unic urbi et orbi si cei care-l primesc in viata lor intra intr-o mare familie duhovniceasca ( sobor) ce nu cunoaste limite spatio- temporare.
Apostoleasca
Misiunea Bisericii nu s-a incheiat cu moartea Apostolilor ci continua pana astazi prin urmasii lor in har episcopii si preotii, care actualizeaza preotia imparateasca a tuturor credinciosilor.
Iar voi sunteti semintie aleasa, preotie imparateasca, neam sfant, popor agonisit de Dumnezeu, ca sa vestiti in lume bunatatile Celui ce v-a chemat din intuneric, la lumina Sa cea minunata(I Petru 2,9).
DE CE AVEM NEVOIE DE BISERICA?
Dumnezeu este izvorul vietii si parasirea lui inseamna moartea, in primul rand a sufletului. Salvarea din aceasta robie a mortii si restaurarea chipului lui Dumnezeu in om inseamna mantuirea. Aceasta este daruita doar in Biserica, prin Sfintele ei Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea. Caci daca Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este( Efeseni. 5, 23), atunci nimeni nu poate sa aiba speranta de mantuire, daca nu este membru al trupului lui Hristos, adica al Bisericii.
Oricine se poate intitula crestin?
Da, daca implineste cateva cerinte de baza ale Scripturii si ale Traditiei neintrerupte:
- participi la slujbe, cel putin in fiecare duminica?
- Te spovedesti in cele patru posturi ale anului, si ai un duhovnic?
- Daruiesti in fiecare zi Domnului Hristos un timp de rugaciune si de citire din Biblie?
Daca da, continua cu nadejde sa cresti in credinta si dragoste. Daca nu, intoarce-te la Domnul asa cum vrea El, ca sa nu te amagesti si sa ramai singur.
Exista o mare diferenta intre sentimental religios subiectiv si formal si credinta adevarata pe care o gasim prin ascultare, traind in marea familie a Bisericii.
Dar Fiul Omului, cand va veni, va gasi, oare, credinta pe pamant?(Luca 18,8)